Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u de antwoorden op de meestgestelde vragen. Heeft u een andere vraag?

Ga dan naar dit contactformulier of mail naar info@bosenduin-texel.nl.

U kunt ons ook bellen op nummer 0222-315541 (Dagelijks te bereiken van 08.30 tot 12.30) of op ditzelfde nummer een Whatsapp sturen.

Op welke dagen kan ik aankomen en vertrekken?

De vaste wisseldagen zijn maandag en vrijdag maar een groot deel van het jaar kunt u ook op de andere dagen aankomen en vertrekken. De zoek en boek module op de website is altijd actueel. U kunt ook een aanvraag sturen via het contactformulier op de website.

Hoe laat kan ik in- en uitchecken?

De incheck is tussen 14.00 uur en 17.00 uur. Komt u later? Dan horen wij graag even van u hoe laat we u kunnen verwachten. U dient het appartement op de dag van vertrek uiterlijk om 10.30 uur te verlaten.

Geldt er een minimum aantal nachten verblijf?

Doorgaans hanteren wij een minimum van 3 nachten maar in het laagseizoen is 1 of 2 nachten ook wel mogelijk.

Kan ik zelf een appartement uitzoeken op de website?

Ja, u kunt ieder appartement bekijken op onze website en de beschikbaarheid is actueel. In de boekingsmodule kunt u zelf een appartement uitzoeken en boeken. Als u er niet uitkomt via de website kunt u ook een e-mail sturen of tijdens kantooruren bellen met de receptie.

Kan ik ook 1 of 2 nachten overnachten?

In het laagseizoen of op korte termijn is het soms ook mogelijk om een kort verblijf te boeken. Dit kunt u terug vinden in de boekingsmodule op de website of aanvragen bij de receptie.

Wat is gebouw B?

Gebouw B is een vrijstaand appartementencomplex dat is opgeleverd in 2006. Deze 7 appartementen zijn wat royaler dan de appartementen in het hoofdgebouw en hebben daarom een andere prijs en andere wisseldagen.

Hoe kan ik de reservering betalen?

U kunt de reissom vooraf naar ons overmaken. De betaaldata hiervoor vindt u op de bevestiging. Wanneer u kort van te voren boekt is een betaling ter plaatse ook mogelijk, dit kan per pin of contant. Wij accepteren geen creditcardbetalingen.

Kan ik gebruik maken van een annuleringsverzekering?

Ja, een annuleringsverzekering is optioneel bij te boeken en kost 6% van de huurprijs. U bent dan gedekt in geval van ziekte of overlijden van de hoofdhuurder, de meereizende gasten en personen uit de 1e en 2e familiegraad. Om aanspraak te maken op de annuleringsverzekering moet u een doktersverklaring of rouwkaart kunnen overleggen.

Kan ik mijn boeking annuleren en wat zijn de kosten daarvan?

Aan een annulering zijn altijd kosten verbonden. Een uitgebreide uitleg hierover vindt u in de boekingsvoorwaarden (deze vindt u onderaan de webpagina)

Waarvoor dienen de servicekosten?

De servicekosten zijn verplichte kosten voor de schoonmaak, opgemaakte bedden, keukendoeken en administratiekosten. 

Wordt er dagelijks schoongemaakt?

Nee, wij maken de appartementen alleen schoon bij aankomst en vertrek. Tegen betaling is een tussentijdse schoonmaak wel mogelijk, vraag hier naar bij de receptie.

Is een early check in of een late check out mogelijk?

Soms wel maar niet altijd. Indien u hier gebruik van wenst te maken kunt u dit overleggen met de receptie. De kosten van een early check in of een late check out bedragen € 35,-.

Zijn honden welkom?

Ja, in de appartementen op de begane grond zijn honden van harte welkom. Hiervoor geldt wel een toeslag van € 7,- per nacht. 

Is er een lift?

Nee in beide gebouwen is geen lift aanwezig. Houdt u hier aub rekening mee wanneer u slecht ter been bent.

Zijn de bedden opgemaakt?

Ja, de bedden zijn bij aankomst opgemaakt en het is niet mogelijk om zonder opgemaakte bedden te boeken.

Zijn handdoeken inbegrepen?

Nee, handdoeken kunt u wel bij ons huren voor € 4,75 per pakket.

Kan ik een fiets huren?

Ja, wij beschikken over goede dames- en herenfietsen met 7 versnellingen. Daarnaast hebben wij ook een aantal e-bikes. Tevens kunnen wij bij een lokale fietsverhuurder allerlei soorten fietsen (tandems, kinderfietsen, aanhangers etc.) voor u bestellen. Om zeker te zijn van een huurfiets is het raadzaam deze van te voren reserveren bij de receptie.

Kan ik mijn eigen fietsen meenemen en stallen?

Ja dit is mogelijk. Bij de appartementen nr. 4 t/m 15 van het hoofdgebouw en appartement 37-38 van het bijgebouw kunt u de fietsen stallen op het eigen terras van het appartement. Gasten van andere appartementen kunnen gebruikmaken van de openbare fietsenstalling op het parkeerterrein. De accu’s van uw e-bike kunt u opladen in het appartement. Belangrijk: het is absoluut niet toegestaan om uw fietsen mee te nemen in het appartement of op de openbare gangen.

Zijn er ontbijtmogelijkheden?

Ja, wij hebben dagelijks een ontbijtservice dat u ‘s ochtends vanaf 8.30 uur kunt laten bezorgen aan de deur van uw appartement of kunt afhalen in Restaurant BOSQ. De bestelformulieren vindt u bij de receptie. Het ontbijtmenu varieert van een compleet verzorgd ontbijtje tot vers afbakken broodjes, croissantjes, en als er echt iets te vieren is, een fles champagne. U kunt dagelijks een nieuw formulier afgeven bij de receptie voor de volgende ochtend. (Voor 17.00 uur)

Zijn er diner mogelijkheden en moet ik dit van te voren reserveren?

In het hoofdgebouw van Bos en Duin vindt u Restaurant BOSQ. Voor een indruk van het restaurant en de menukaart verwijzen wij u graag door naar hun eigen website www.bosq.nl 

Reserveren is zeer aan te bevelen. Het restaurant trekt namelijk ook veel gasten van buitenaf en is daardoor vaak daags van te voren al volgeboekt. Om ter plaatse teleurstellingen te voorkomen raden we u dan ook echt aan om vóór aankomst al een tafel te reserveren. Dit kan via de website van het restaurant www.bosq.nl of telefonisch bij de receptie.

Kan ik gratis parkeren?

Ja, ons parkeerterrein is gratis te gebruiken. Om te parkeren op de rest van het eiland heeft u een vignet nodig. Meer informatie hierover leest u op www.texelevignet.nl 

Kan ik mijn elektrische auto opladen?

Helaas beschikt onze accommodatie niet over een laadpaal voor elektrische auto’s. De openbare parkeerterreinen op Texel hebben vaak wel een laadpaal.

Kan ik met het openbaar vervoer bij Bos en Duin komen?

Ja, wij hebben een Texelhopperhalte voor de deur (Nummer 61)