Veelgestelde vragen
Hieronder vindt u de antwoorden op de meestgestelde vragen. Heeft u een andere vraag?
Ga dan naar dit contactformulier of mail naar info@bosenduin-texel.nl.
U kunt ons ook bellen op nummer 0222-315541 (Dagelijks te bereiken van 08.30 tot 12.30) of op ditzelfde nummer een Whatsapp sturen.
Hoe kan ik een appartement reserveren?
Het makkelijkste is om een appartement te boeken via deze website. In de zoek en boek module kunt u een aankomstdatum en tijdsduur aangeven. De beschikbare appartementen worden getoond en u kunt zelf een appartement naar uw wens uitzoeken. Komt u er niet helemaal uit? Mail dan naar info@bosenduin-texel.nl of bel ons tussen 9.00 en 12.30 uur op 0222-315541.
Wat zijn de verschillen tussen de appartementen?
Wij hebben appartementen voor 2 personen (1 slaapkamer) en 3-4 personen (2 slaapkamers). De appartementen met nummer 1-15 en 37-38 liggen op de begane grond en beschikken over een terras. De appartementen met nummer 16-22, 27-32 en 40-43 liggen op de eerste etage en beschikken over een balkon. De appartementen met nummer 23-26 en 33-36 liggen op de eerste en tweede etage en hebben geen buitenvoorziening.
Daarnaast varieert de inrichting van de appartementen. U kunt alle appartementen via de website bekijken, de foto’s zijn actueel.
Wat is gebouw B / het Bijgebouw?
Bos en Duin is verdeeld over 2 gebouwen. Gebouw B is een vrijstaand appartementencomplex dat is opgeleverd in 2006. Deze 7 appartementen zijn wat royaler dan de appartementen in het hoofdgebouw en hebben daarom een andere prijs en andere wisseldagen. Dit zijn de appartementen met nummer 37-43.
Op welke dagen kan ik aankomen en vertrekken?
Onze vaste wisseldagen zijn maandag en vrijdag maar een groot deel van het jaar kunt u ook op de andere dagen aankomen en vertrekken. De zoek- en boekmodule op de website is altijd actueel. Staat uw gewenste periode er niet tussen? Dan kunt u ook een aanvraag sturen via het contactformulier op de website.
Hoe laat kan ik in- en uitchecken?
Op maandag en vrijdag checken wij u in tussen 14.00 en 17.00 uur bij de receptie. Arriveert u later of op een andere dag? Dan horen wij graag de dag van tevoren hoe laat wij u kunnen verwachten zodat wij met u kunnen afstemmen waar u de sleutel afhaalt.
U dient het appartement op de dag van vertrek uiterlijk om 10.30 uur te verlaten. Op dagen dat het appartement niet direct weer verhuurt is kunt u voor € 35,- een late checkout reserveren. U mag dan nog de hele dag gebruikmaken van het appartement.
Is een early check in of een late check out mogelijk?
Ja, maar dit is afhankelijk van de bezetting van uw appartement. Indien u hier gebruik van wenst te maken kunt u dit overleggen met de receptie. De kosten van een early checkin of een late checkout bedragen € 35,-.
Hoe kan ik de reservering betalen?
Doorgaans hanteren wij een betaling in 2 termijnen. De eerste termijn binnen een week na het maken van boeking en de tweede termijn 3 weken voor aankomst. U kunt betalen via Ideal of via een handmatige bankoverschrijving.
Wanneer u kort van tevoren boekt is een betaling ter plaatse ook mogelijk, dit kan per pin of contant. Wij accepteren geen creditcardbetalingen.
Kan ik gebruik maken van een annuleringsverzekering?
Ja, een annuleringsverzekering is optioneel bij te boeken en kost 6% van de huurprijs. U bent dan gedekt in geval van ziekte of overlijden van de hoofdhuurder, de meereizende gasten en personen uit de 1e en 2e familiegraad. Om aanspraak te maken op de annuleringsverzekering moet u een doktersverklaring of rouwkaart kunnen overleggen.
Ik heb geen annuleringsverzekering afgesloten maar wil toch annuleren, wat zijn de kosten?
Aan een annulering zijn altijd kosten verbonden afhankelijk van de termijn waarop u annuleert. Onderaan deze website en in de bijlages van uw bevestiging staan de reserveringsvoorwaarden. Artikel 6 verwijst naar onze annuleringsvoorwaarden.
Wordt er dagelijks schoongemaakt?
Nee, wij maken de appartementen alleen schoon bij aankomst en vertrek. Tegen betaling is een tussentijdse schoonmaak wel mogelijk, vraag hier naar bij de receptie.
Zijn honden welkom?
Ja, in een aantal appartementen op de begane grond zijn honden van harte welkom (max. 1 hond per appartement). Hiervoor geldt wel een toeslag van € 7,- per nacht. Honden moeten altijd vooraf opgegeven worden bij de boeking. Tijdens het verblijf mogen de honden niet alleen gelaten worden in het appartement.
Is er een lift?
In het hoofdgebouw zijn 2 liften aanwezig. In het Bijgebouw (Appartement nr. 40-43) is geen lift aanwezig.
Zijn de bedden opgemaakt?
Ja, wij maken voor iedere aangemelde gast een bed op in het appartement. Dus als u met 2 personen een 4-persoons appartement boekt, zijn er 2 bedden opgemaakt. Extra beddengoed kunt u tijdens de openingstijden van de receptie verkrijgen.
Zijn handdoeken en keukendoeken inbegrepen?
Handdoeken zijn niet aanwezig in het appartement tenzij dit vermeldt staat op uw reservering/bevestiging. U kunt tot een dag voor aankomst bij de receptie nog handdoekenpakketten bestellen voor uw boeking.
Er is in ieder appartementen wel standaard keukenlinnen en een schoonmaaksetje aanwezig.
Welke koffievoorzieningen zijn er in de appartementen?
Alle appartementen hebben een waterkoker, filterkoffiezetapparaat en een Senseo.
Zijn er ook kinderbedjes en kinderstoelen te huur?
In een aantal appartementen is het mogelijk om een kinderbedje te plaatsen. Hier zijn wel kosten aan verbonden. Houdt u er wel rekening mee dat dit niet bij alle appartementen kan. Bij sommige appartementen is de slaapkamer dusdanig klein dat er geen plaats is voor een kinderbedje. Overleg dit daarom altijd vooraf met iemand van de receptie. De kinderbedjes zijn voorzien van een matrasje, beddengoed dient u zelf mee te brengen.
Een kinderstoel huren is altijd mogelijk, ook hier zijn kosten aan verbonden.
Kan ik ook fietsen huren?
Ja, wij beschikken over goede dames- en herenfietsen met 7 versnellingen. Tevens kunnen wij bij een lokale fietsverhuurder allerlei soorten fietsen (E-bikes, tandems, kinderfietsen, aanhangers etc.) voor u bestellen. Om zeker te zijn van een huurfiets is het raadzaam deze van te voren reserveren bij de receptie. Fietsen via de fietsverhuurder moeten wij minimaal 1 dag van tevoren bestellen.
Kan ik mijn eigen fietsen meenemen en stallen?
Ja dit is mogelijk. Bij de appartementen nr. 4 t/m 15 van het hoofdgebouw en appartement 37-38 van het bijgebouw kunt u de fietsen stallen op het eigen terras van het appartement. Gasten van andere appartementen kunnen gebruikmaken van de openbare fietsenstalling op het parkeerterrein. De accu’s van uw e-bike kunt u opladen in het appartement. Belangrijk: het is absoluut niet toegestaan om uw fietsen mee te nemen in het appartement of op de openbare gangen.
Zijn er ontbijtmogelijkheden?
Ja, wij hebben dagelijks een ontbijtservice dat u ’s ochtends vanaf 8.30 uur kunt laten bezorgen aan de deur van uw appartement of kunt afhalen in Restaurant BOSQ. De bestelformulieren vindt u bij de receptie. Het ontbijtmenu varieert van een compleet verzorgd ontbijtje tot vers afgebakken broodjes, croissantjes, kwark en vers fruit. U kunt dagelijks een nieuw formulier afgeven bij de receptie voor de volgende ochtend. (Voor 17.00 uur)
Is er een restaurant en moet ik dit van tevoren reserveren?
In het hoofdgebouw van Bos en Duin vindt u Restaurant BOSQ. Voor een indruk van het restaurant en de menukaart verwijzen wij u graag door naar hun eigen website www.bosq.nl
Reserveren is zeer aan te bevelen. Het restaurant trekt namelijk ook veel gasten van buitenaf en is daardoor vaak daags van tevoren al volgeboekt. Om ter plaatse teleurstellingen te voorkomen raden we u dan ook echt aan om vóór aankomst al een tafel te reserveren. Dit kan via de website van het restaurant www.bosq.nl of telefonisch bij de receptie.
Kan ik gratis parkeren?
Ja, ons parkeerterrein is gratis te gebruiken. Om te parkeren op de rest van het eiland heeft u een vignet nodig. Meer informatie hierover leest u op www.texelevignet.nl
Kan ik mijn elektrische auto opladen?
Ja, op ons parkeerterrein is een laadpaal aanwezig met 2 aansluitingen. om hiervan gebruik te maken heeft u een laadpas nodig. Voor het opladen worden er kosten in rekening gebracht. De 2 parkeerplaatsen zijn vrij toegankelijk, reserveren is niet mogelijk.
Kan ik met het openbaar vervoer bij Bos en Duin komen?
Ja, wij hebben een Texelhopperhalte voor de deur (Nummer 61) zie www.texelhopper.nl
Moet ik de bootovertocht reserveren?
Dit hoeft niet perse maar u kunt wel een e-ticket kopen zodat u sneller door de controle bent. Op de website www.teso.nl vindt u alle informatie over de bootovertocht.
Mijn vraag staat er niet tussen ....
Geen probleem, u kunt ons bellen (van 9.00 tot 12.30), mailen of whatsappen.